GOD JUL!

Så kom julafton äntligen. I år Skulle vi ha den hemma hos oss. Barnen har i år pyntat och julstädat och varit hur hjälpsamma och duktiga som helt. De är bara BÄST!! Oj vad fint de har gjort. Tack, pussungar! Morfar åkte med Karin till Korint idag och det gick bra när Karin red. God Jul lilla Korint! Under tiden var jag hemma och förberedde julmaten. Griljerade skicka, kokade potatis och ägg mm mm. Gästerna, dvs min syster Maggis med familj, samt mina underbara föräldrar, skulle komma kl 13,00. 12,30 kom jag på att jag glömt ta ut Janssons frestelsen och laxpatén ur frysen. Jäklar. Panik..... In med patén i micron och frestelsen i ugnen på full sprutt. Det gick bra och vi fick vår julmat. MUMS, vad gott det var! Sedan blev det kaffe och Kalle Anka och därefter kom Tomtemor (mormor) och lämnade lite säckar.
Julklappsutdelningen var mysig och rolig, alla blev väldigt nöjda och glada.

Oj, vad fort denna dag går, massor av förberedelser, och sen är det bara över och man har knappt hunnit fatta att det varit.... Nu är det ett år till nästa gång. God jul och förhoppningar om en fridsam helg så klart! Kram på er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0