Lussekal.

I går var vi, dvs mina föräldrar, jag, alla mina barn samt Annika, på Lussekal. Det är  Lunds Studentsångare som i massor av år har föreställning vid denna tiden på året. Den kallas vitsigt för Lussekal. De har alltid gästartister, förr var de alltid hemliga och avslöjades först när publiken var plats, men nu avslöjas artisten i förväg. Detta år var det Charlotte Perelli och Olle Persson, båda välkända sångare från TV så klart. Föreställningen hölls i Malmö Konserthus tillsammans med MSO (=Malmö Symfonieorkester) och var helt fantastisk. Konserten bjöd på en utmärkt blandning av allt från mycket seriös musik till inslag av lättsammare och humoristiska inslag. Konferencier var Hans Rosenfelt, känd från bla Parlamentet på tv4. Allt var superbra och det höll mycket hög kvalitet! Det blev en härlig festlig julstämning och vi var mer än nöjda. Varför gör man inte sånt här lite oftare tänker man ju så klart. Kommer nog ngn bild. Johan tog bild med mobilen så jag försöker lägga över den sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0