Husockupationen i Lund

I helgen har det varit lite stökigt i Lund. Denna gången var det husockupationer som var på tapeten.  På söndagen jobbade jag hela dagen, och när som jag satt på expeditionen på jobbet och tittade ut genom fönstret såd jag 13 piketbussar och två kravallbussar komma in på området. Undrar vart de skall tänkte jag och brydde mig inte mer om det. En minut senare kom två killar i rastaflätor, trasiga kläder och huvor på huvud springande med flaskor i händerna och rusar som galningar rätt in i vår foajé. Jaha sa jag till min kollega. Två killar som råkat i klistret, det skall väl gömma sig nere i vår kulvert antar jag. Skulle ej förvåna mig om det kom ett litet nätt gäng med skinnskallar och basebollträn också skrattade jag. Efter en minut kom det däremot sex stora polishästar i full galopp efter killarna. Därefter hände allt snabbt. Det vällde ner stora hordar med ungdomar och som gjorde tjurrusningar rakt in på sjukhusområdet. Det var massor av folk överallt, polishelikoptrar surrade i luften, polisbilar och hästar överallt, pressfotografer och tvkameror osv. Brandbilar och ambulanser anlände, ungdomar intog två tomma byggnader på området och slog sönder inrednmingen. De klättrade upp på taken och vrålade osv. Vi bara satt och gapade. Vad fan händer ?undrade alla. Det hela höll på ett par några timmar och sedan upplöstes allt och det började lugna ner sig igen. SUCK: "Hålla på!!!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0