Kennelhosta

Har inte bloggat på länge, jag har haft så himla mycket att göra. Tyvärr har vi lite jobbigt hemma nu med hundar som insjuknar i kennelhosta en efter en. Det började med att en kompis ringde och sa att hennes hund insjuknat 30 maj i kennelhosta. Någon dag innan hade Miso och Sandie lekt med honom så jag isolerade dem direkt och hade sedan huset avspärrat och höll på med tvättande och spritande hela tiden. Trodde de klarat sig men 6 juni insjuknade Miso i kennelhosta och 7 juni insjuknade Sandie. Miso åkt hem till sin matte som kommit hem från sin semester, och Sandie fick åka till mormor och morfar. Jag trodde nästan att Ronja och Bella klarat sig, men igår började Bella och idag när jag var ute med henne på morgonen hade hon ett par rejäla hostattacker. Nu är jag så himla orolig för valparna. De är tre veckor nu och ganska stabila, men det är givietvis inte bra om de insjuknar i detta...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0