10/4

Idag har Miso och jag varit och besiktigat vårt hästsläp på bilprovningen i Lomma. Miso är van vid att åka bil nu, vi åker en sväng varje dag. Det är perfekt att miljöträna dem i alla tänkbara miljöer, så bara ta med dem över allt!! Jag trodde att hon skulle tycka det var läskigt med alla höga ljud, men hon reagerade perfekt. Precis som de skall! Hon stod kolugnt i kopplet vid min sida, följde intresserat allt som hände, när slangar och verktyg lades åt sidan gick hon fram lugnt och stadigt och nosade på dem. Precis så skall det se ut. Inga rädda hundar som backar och inte vill gå fram, utan vi vill se och ha hundar som på ett lugnt och tryggt sätt tar reda på vad som finns framför dem även om det har både slamrat och bullrat högt. Jag är riktigt nöjd med hennes utveckling!
Jag följer så klart Molly dagligen på hemsidan och det ser alldeles underbart ut med den lilla busan! Även Queen har det bra, jag får rapporter därifrån också! Jag är glad att de hamnat där de hamnat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0