1a Advent

Då var vi inne i julsnurren! 1a advent bjöd på ett par olika saker. Jag jobbade fram till 15.00. Då kom min äldsta syssa och två av hennes 4 barn och grattade Johan lite i efterskott. På eftermiddagen/kvällen tog vi oss ut på stan och tittade på julskyltningen. Man fick dock hålla sig undan lite då det var "Karl Xll demonstrationer" på stan och nynazister och antirasister demonstrerade. I år gick det relativt våldsamt till, det var ju alltid kravaller förr, nu har det dock varit lugnt några år, men i år var det bråk. Huliganer från Köpenhamn, Malmö, Helsingborg mm kom via tåg in till Lund och de drabbade samman redan vid stationen. Gatstenar, flaskor och annat flög genom luften, skyltfönster krossades, slagsmår utbröt mellan polis och demonstranter. Det kryllade av poliser, polishästar, polishundar och polisbilar. Och massor av bråkstakar... Otrevligt. De grep 130 pers tror jag.
Annars var julskyltningen fin tycker jag. I år heter den Ljusrum, och det är elever från konstskolor som designat stan. Återkommer med bilder.

Kan även rapportera att det är lugnt mellan Korint och Freja. De verkar inte älska varandra, men bråkar inte längre i alla fall! Skönt.

I går var alla hundarna och jag ute och gick en riktig långis. Vi passerade en tom hundrastgård och vi gick in. Jäklar vad kul de hade. (Ja Ronja stod bara vid mig och tittade som vanligt, men de andra!!!) Speciellt Sandie och Miso hade kul. De sprang och sprang, runt runt, in bland buskar, över stockar osv. Det lyste i ögonen av glädje. Kan säga att Sandie var snabbast. Jag trodde ju inte det, men det var hon faktiskt!) Det blev duschen för hela gänget när de kom hem igen!!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0