Korint skall vinna SM i hoppning tror hon!!!!!

I går när vi kom till stallet mötte Kristina oss på gårdsplanen. " Varför har ni inte sagt att det är en hopphäst ni har köpt!!!" ropade hon glatt. VADDÅ??? Har hon hoppat över staketet eller vaddå? undrade jag glatt tillbaka på skämt och fnissade. "Ja, just det. Det var precis vad hon gjorde!" konstaterade Kristina glatt. "Och vilken hoppteknik!!!!" tillade hon. "Shit. Hon bara flög över. Ingen ansats. 1,30 m högt....När skall ni kvala till SM?"
Det visade sig att Freja jagat Korint som besatt i hagen. Korint hade gång på gång försökt komma undan, men Freja är ju inte riktigt klok. Hon är riktigt ilsken. Korint blev så stressad att hon rätt som det var, från praktiskt taget stillastående, tog ett skutt rakt över eltråden för att slippa undan sin plågoande. Kristina stod inne i huset och tittade just ut genom fönstret, lagom för att se detta imponerande språng. Hoppryttare som hon är ut i fingerspetsarna, min kära vän Kristina, var hon lätt grön i ansiktet tyckte jag, när hon sa att det där såg jäkligt smidigt och snyggt ut......

Men, när vi sedan skulle rida gick faktiskt inte Korint riktigt ren, och gör inte det idag heller. Det vju inget vidare. Hon har väl sträckt till sig eller något, så vi tar lugna skrittpass på långa tyglar tills vidare. Lilla älsakde dumsnut. Jag har dock sagt ifrån om att jag inte vill att korint skall gå med Freja mer. Freja har både sparkat henne på benen, bitit henne och nu jagat henne så att hon tvingades hoppa ut ur hagen. Jag har fått nog av den sura åsnan. Vi delar av hagen och tyvärr blir det små hagar, men de blir i alla fall inte skadade av varandra då.

Nu skall vi leta hoppsadel!

Kommentarer
Postat av: Emelie Åslund

Klart att hon har mycket hopp i sig, hon kommer ju från vårat hoppstall ;). Synd att hon inte går rent dock, vi får hoppas att det bara är en lättare streckning! //Emelie

2008-12-29 @ 21:33:11
URL: http://www.zoonath.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0