17/3

Försökte skriva ett inlägg tidigare, men det hakade upp sig i systemet. Jag gör ett nytt försök! Det kanske kommer dubbelt upp sen!!!
Återigen har vi lilla Miso på besök. Hon är jättemysig att ha hand om och hon trivs bra i sin lilla flock. Jag pratade med matte Anna i går kväll och hon saknar sin lilla vän. Det förstår jag. Hon får hålla till godo med bloggen så länge!!!

Johanna förbereder sig själv och Sandie inför lördagens stora utställning i Malmö. Det skall bli spännande att se hur Sandie klara sig i den konkurrensen... Det är många colliekompisar som vill vara med och slåss om rosetterna. Håll tummarna för dem!!! De är så söta tillsammans, och Johanna är så glad för sin alldeles egna hund! Hon har även gått en freestylekurs med Bella. De har haft jättekul och har varit väldigt duktiga.

Karin och Korint har gjort framsteg tycker jag. De var med på en pay and jump. Hoppade felfritt och Korint skötte sig alldeles utmärkt trots att det var massor av andra hästar. Träningen har gått framåt tycker jag. Hon behöver bygga mer muskler i ryggen och vi jobbar på detta. Hon orkar inte bära sig själv hela tiden, men det är på gång.
Vi har ridit ut en del också. Det går bättre och bättre. I skogen är det inga problem, men vägarna dit kan vara lite jobbiga ibland. Korint gillar inte bilar och reagerar med att resa sig och att kasta sig på sidan. Mindre kul, men det blir bättre för varje gång. Idag mötte hon vildsvin i skogen. Det är inte så trevligt, men Korint höll sig lugn! Lägger in lite bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0