29 september

Idag var vi i Saxtorp utanför Landskrona och njöt av en vacker höstkväll med hund och häst. Vi åkte dit tillsammans med Karins kompis Matilda och hennes syster Amanda och deras mamma Maria. Johanna hade Sandie med så klart! Karin, Korint, Matilda och hennes lille hingst Beckham och Amanda och hennes Ophelia konditionstränade på en bana runt ett sandtag. Efteråt fick de leka i vattnet vilket alla 6 tyckte var buskul så klart.
När tjejerna precis börjat sin konditionsträning kom det två killar med rakade huvuden, pitbullterrier och motorcross och började köra i grustagen. (Något som är förbjudet tror jag!) Nu är det klippt trodde Maria och jag och ställde in oss på att med livet som insats höra om de möjligtvis kunde köra ngn annanstans. Hunden hade munkorg, så vi kände att det nog inte var så kul att bli osams med dessa två gossar.......

Men, killarna slog av sin kross och lekte ett tag med sin hund i stället, och när tjejerna kom tillbaka visade det sig att dessa två svärmorsdrömmar (!!!!NOT!!!!) artigt hade frågat hur länge dessa unga damer ämnade rida. Sen väntade de hänsynsfullt till de var klara och när tjejerna sedan red fram och tackade dem för visad hänsyn, jag då var Maria och jag nästan religiösa av denna upplevelse. Vi hade ju varit extremt fördomsfulla och dömt ut dem direkt, och det visade sig att de inte alls var otrevliga eller hänsynslösa!!! Ja, ibland blir man positivt överraskad minsann!

Kommentarer
Postat av: Carina Andersson

Men HALLÅ!!! Har ni varit i Saxtorp och inte hört av er till mig???::)

Jag som brukar följa er blogg med Sandy o Corint, dagligen!!

Skämt åsido! Men jag brukar kolla din blogg, rätt ofta och tycker att det är fantastiskt fina bilder ni tar!! Hade också varit roligt att träffas igen! Det var ju ett tag sedan! Vi har en ny liten collie tjej här hemma!



Kramar

Carina med Millie - Pocketbay

2009-09-30 @ 16:21:58
URL: http://www.pocketbay.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0