27-28 mars

I går, lördag, åkte Karin och Johan med sin pappa till Sälen för att åka skidor. Karin hade sjukt mycket packning med sig, och frikostigt med kläder med sig. Man kan ju stöta på snygga killar i skidbacken!!!! Hoppas nu ingen av dem bryter något ben -eller något annat heller för den delen...

Johanna och jag tog det lugnt denna dag. Vi fixade med hundarna, trimmade welsharna (det blev flera kilo hår som trimmades bort...), fixade Korint och lagade sedan en smaskig kycklingpaj och hade mysig kvällsmiddag. Därefter släckte vi alla lampor och apparater för miljöns skull och hade levande ljus och myste. Så avkopplande det var!

Jag somnade tidigt, fortfarande trött efter förra helgen. Söndagen hade jag morgonfodring och utsläpp i stallet. Det var lugnt och skönt, och härligt väder så det var bara trevligt. Hästarna kom ut 7,00 och sedan mockade jag och gjorde jättefint i stallet. Det är underbart att pyssla i egen takt i stallet när det är tyst och lugnt. Hästarna njöt i morgonsolen.

Sen gick jag hem och gick ut med hundarna. Även de njöt av vårmorgonen! Sen var det dags för mig att försöka sova lite. Jag skulle nämligen jobba natt sen. Jag fick en timmes sömn och någon timmes dvala. Sen var det dags att hjälpa Johanna. Hon skulle nämligen ha fest på kvällen med sina kompisar. Ville passa på när det inte var någon annan hemma. Vi handlade och hyrde film och Johanna städade och gjorde så fint. Jag stack till ridhuset med Korint och när jag sen kom hem därifrån var det dags att göra sig i ordning och sticka till jobbet....

Jag hatar att jobba natt. Nu har jag en paus i patientflödet och passar på att skriva lite. Längtar hem till Johanna. När jag kommer hem skall jag snabbt ut med hundarna och sedan gratulera JOhanna som idag blir 13 år!!!


Sov gott ni som kan! Själv får jag hålla mig vaken några timmar till!


Kommentarer
Postat av: Carina Andersson

Hej Gunilla!



Rätta mig nu om jag har fel; Men jobbar du inte bara natt? Med anledning av din kommentar om nattarbete? Eller växlar ni?

Jag vill också passa på att gratta Johanna på hennes 13 års dag!!! Tonåring, va!!;;) Hälsa henne så mycket!

Jo, vi hade en förskräcklig upplevelse i går men det var tur att det gick bra. Jag har anmält till Smålandsstenar ( brukar komma hur många som helst), Landskrona o Skanör Falsterbo. De sista är inoff.

Hade varit roligt att träffas på någon av dem. Behöver du info så kan jag hjälpa dig.

Kramar

Carina

2010-03-29 @ 09:23:10
URL: http://www.pocketbay.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0