Vecka 45 och Miso är livsfarlig

Vi har haft glädjen att få passa Miso denna vecka! Hon skall ju vara hos oss varannan vecka året ut, och det är jätteroligt!För er som eventuellt inte vet vem Miso är, kan jag tala om att det är en av Ronjas döttrar. Den som hette Gimme som liten. Bläddra bakåt i bloggen så ser ni henne. Nu är hon stor, snart ett år, och har vuxit om mamma Ronja. Hon är så klart ett riktigt yrväder, som alla welshvalpar är, men jag tycker trots allt att hon är riktigt hanterbar. Denna veckan är det bara några saker som gått i kras. När hon var ensam hemma (ja, de andra hundarna var så klart hemma också, så helt ensam var hon ju inte), lyckades hon sätta på en spisplatta på fullt ös. Herre Gud, man får ju ett nervsammanbrott på de där jyckarna ibland..... Johan kom som tur var hem från skolan och upptäckte eländet, annars vet man inte vad som hade hänt. Nu får jag alltså asa fram spisen, dra ur kontakten och putta tillbaka den, varje gång jag går till jobbet. Samma procedur när jag kommer hem, fast då sätter jag givetvis i kontakten då så klart... Fatta vad knäckt jag var första dagen när jag skulle laga mat och satte på spisen och den aldrig blev varm. Jävlar, tänkte jag ödmjukt. Nu har spishelvetet gått sönder också. Ja det är ju bara det som skall hända också, tänkte jag optimistiskt, innan jag kom på att jag skulle kanske sätta i den där kontakten innan jag kunde förvänta mig värme i plattan!!!!! Humöret steg snabbt igen, och vi fick mat även den dagen!

Hundarna funkar fint ihop. Ronja bryr sig som vanligt inte alls, Bella är en pitbullterrier när hon tycker att Miso stökar för mycket, och en riktig lektant när hon tycker att Miso är rolig. Sandie och Miso är bästa vänner alltid faktiskt. De är oskiljaktliga. De ligger och sover jämte varandra, dricker vatten ur samma skål samtidigt, Sandie gnager vänligt på Miso, vilket Miso i fulla drag njuter av. De är så söta ihop. OH! Vi älskar verkligen våra hundar, och till dem räknar vi även Miso så klart. Hon är ju lite vår i alla fall, det tycker i alla fall Ronja!
Nu har hon åkt hem till matte, men kommer åter om en vecka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0